1. Używając symbolu wartości bezwzględnej zapisz zbior tych punktów x, dla których odległość:
a) od punktu 0 jest równa 3
b) od punktu -1 jest równa 2
c) od punktu 4 jest równa 1
d) od punktu -2 jest równa 2
e) od punktu 3 jest wieksza od 1
f) od punktu -3 jest nie wieksza niz 2
g) od punktu 0 jest nie mniejsza niz 3

Z góry dzięki

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T21:46:58+01:00
A) od punktu 0 jest równa 3
|x|=3
b) od punktu -1 jest równa 2
|x+1|=2
c) od punktu 4 jest równa 1
|x-4|=1
d) od punktu -2 jest równa 2
|x+2|=2
e) od punktu 3 jest wieksza od 1
|x-3|>1
f) od punktu -3 jest nie wieksza niz 2
|x+3| <= 2 --------> mniejsza lub równa
g) od punktu 0 jest nie mniejsza niz 3
|x| >= 3 ------> większa lub równa
2010-03-12T22:06:39+01:00
Nie wiem czy dobrze zrozumiałam ale ja bym to tak zrobiła:
a.) x=I-3I i x=I3I
b.) x=I-3I i x=I1I
c.) x=I3I i x=I5I
d.)x=I0I i x=I-4I
e.)x=I2I i x=I4I i x=I5I i x>I+nieskończonośćI / I3I
f.) x=I-2I i x=I2I
g.)x>I+nieskończonościI / I1I iI2I i I3I
i x>I-nieskończonościI / I-1I i I-2I i I-3I

Tylko zamiast = powinien być znaczek "należy do" i nieskończoność to taki znaczek ósemki odwróconej o 90 stopni
Jak coś to pisz na prywatny.
2010-03-12T22:45:49+01:00
A) x = |3| ZW: {-3,3)
b) x = |2| ZW: {-3,1}
c) x = |4| ZW: {3,5}
d) x = |-2| ZW: {-4,0}
e) x = |3| ZW: (4,+∞)
f) x = |-3| ZW: <-5,-1>
g) x = |0| ZW: (-∞,-3><3,+∞)