Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T21:48:50+01:00
Budowa cząsteczki aminokwasu :
R - NH2 - COOH

R - alkil
NH2 - grupa aminowa
COOH - grupa karboksylowa

Nazewnictwo:
Nazwy systematyczne aminokwasów tworzy się dodając przedrostek - amino do nazwy kwasu karboksylowego, od którego dany aminokwas pochodzi
1 5 1
2010-03-12T21:52:22+01:00
Grupa karboksylowa -COOH(kwasowa) i -NH2 ,grupa aminowa (zasadowa);
najprostszy aminokwas ;
-kwas aminooctowy(glicyna);
CH2(NH2)COOH.
Dalej w nazwie podajemy "amino" i nazwę zwyczajową kwasu.Jest około 50 aminokwasów ale tylko 20 tworzy białka.
1 5 1