W pewnym graniastosłupie liczba wierzchołków jest o 44 większa od liczby ścian. Ile krawędzi ma ten graniastosłup? Powinno być równanie z " x" i wyjść 138 krawędzi . ;)

zad .2
Aby obliczyć 5/3(ułamek) pewnej liczby, wystarczy dodać do niej 90. Ile należy od niej odjąć, aby otrzymać 3/5 tej liczby?
Z góry dzięki :)

2

Odpowiedzi

2010-03-12T22:08:55+01:00
2x - ilość wierzchołków graniastosłupa
x + 2 - ilość ścian

2x= x+2 + 44
x = 46
3x - ilość krawędzi
3x= 138



5/3x = x + 90
2/3x = 90
x = 135
3/5x= 81
135 - 81 = 54 54
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T22:11:27+01:00
Zad.2
x pewna liczba
5/3x=x+90
5/3x-x=90
2/3x=90
x=90/ 2/3
x=135

5/3*135=135+90
225=225

Pewna liczba 135

135-x=3/5*135
-x=81-135
-x=-54
x=54

135-54=3/5*135
81=81
Odp.
Od tej liczby należy odjąć 54