Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T22:37:55+01:00
Dane:
V=1l------1l wody wtedy m=1 kg
s=10cm2=0,001m2
szukane:
p =?
p=F/s
F=m *g
p=m *g/s
p=1kg *10 N/kg /0,001m2
p=10N/0,001m2
p=10000Pa=10kPa
2010-03-12T22:39:07+01:00
1L=1 KG
1KG=10 N
F=10N
S=10 CM3=0,001 M3
p=F/S=10N/0,001 M3=10 000 Pa
2010-03-12T22:42:47+01:00
Dane:
V=1[l]=1[dm3]
q=1000[kg/m3];
S=10[cm2]=0,001[m2];
1[dm3]=0,001[m3];
g=10[N/kg];
p=F/S;
F=mg=V*q*g=10[N];
p=10[N]/0,001[m2]=10000[Pa]=10[kPa].