Przepisz prawidlowa odpowiedz.
1. liczba -12 jest liczba:
a)naturalna
b)calkowita
c)wymierna
d)dodatnia
2.kazda liczba calkowita jest liczba
a)naturalna
b)wymierna
c)dodatnia
d)nieujemna
3.kazda liczba wymierna:
a)da sie przedstawic w postaci ulamka zwyklego
b)ma rozwiniecie dziesietneskonczone
c)ma rozwiniecie dziesietne nieskonczone nieokresowe
d)ma rozwiniecie dziesietne skonczone lub nieskonczone okresowe
4.odwrotnosc dodatniej liczby wymiernej jest:
a)liczba ujemna
b)ulamkiem wlasciwym
c)liczba dodatnia
d)liczba wymierna
5.po zaokragleniu liczby do calosci zawsze otrzymujemy liczbe:
a)ktorej wszystkie cyfry po przecinku sa rowne zero
b)wieksza od niej
c)mniejsza od niej
d)ktorej wielkosc zalezy od cyfryczesci dziesietnych
6.na osi liczbowej
a)kazdej liczbie odpowiada jeden punkt
b)wpolrzedna punku A wynosi 3
c)liczba 0 oddziela liczby dodatnie od ujemnych
d)liczby przeciwne leza w tej samej odleglosci od liczby 0
____+____-5____.A____+____-1
7.wlasnosci dzialan
a)suma dwoch liczb o jednakowych znakach jest zawsze liczba dodatnia
b)iloczyn trzechliczb ujemnych jest liczba ujemna
c)iloczyn liczby i jej odwrotnosci jest rowny 1
d)roznica liczb dodatnich jest zawsze dodatnia

2

Odpowiedzi

2010-03-12T22:47:47+01:00
1 ac
2b
3ab
4 cd
5a
6ac
7ab

chyba tak
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T22:49:12+01:00
1. liczba -12 jest liczba:
b)calkowita
c)wymierna
2.kazda liczba calkowita jest liczba
b)wymierna
3.kazda liczba wymierna:
d)ma rozwiniecie dziesietne skonczone lub nieskonczone okresowe
4.odwrotnosc dodatniej liczby wymiernej jest:
c)liczba dodatnia
5.po zaokragleniu liczby do calosci zawsze otrzymujemy liczbe:
a)ktorej wszystkie cyfry po przecinku sa rowne zero
6.na osi liczbowej
a)kazdej liczbie odpowiada jeden punkt
c)liczba 0 oddziela liczby dodatnie od ujemnych
d)liczby przeciwne leza w tej samej odleglosci od liczby 0
____+____-5____.A____+____-1
7.wlasnosci dzialan
b)iloczyn trzechliczb ujemnych jest liczba ujemna
c)iloczyn liczby i jej odwrotnosci jest rowny 1
7 1 7