1.Jak posługując się kompasem określić można bieguny magnesu zawiniętego w papier?
2.Czy można rozdzielić bieguny magnetyczne N i S magnesu sztabkowego, przecinając go w połowie.
3.W jaki sposób mając igłę magnetyczną odróżnić, który z kawałków stali jest namagnesowany, a który nie namagnesowany.
4.W jaki sposób oddziałują na siebie 2 przewody, które znajdują się w przewodzie doprowadzającym prąd do dowolnego odbiornika prądu?
5.Czy można zwiększyć lub zmniejszyć napięcie uzyskane z akumulatora za pomocą transformatora?
6.Kompas z igłą magnetyczną przestaje być użyteczny wewnątrz czołgu lub okrętu podwodnego , dlaczego?

Do każdego pkt. musi być wyjaśnienie nie wystarczy tak lub nie, wytłumaczenie może być bardzo krótkie, lecz trafne.

Z góry dzięki ;-)

2

Odpowiedzi

2010-03-13T00:52:14+01:00
Oto moje wersja rozwiązania jeżeli twoim zdaniem jest błędną to proszę ją zgłosić.

2. Istnieje techniczna możliwość lecz niestety kawałki po rozcięciu dalej będą magnesami na jednym końcu będzie plus a na drugim minus.
3. Igłą z magnesem zaczną odziaływać, igła zacznie się poruszać itp.
4. Każdy z przewodów wytwarza pole magnetyczne tak więc oba działają na sobie polem magnetycznym.
5. Tak, ponieważ zadaniem transformatora jest zmniejszanie lub zwiększanie napięcia.
6. Ponieważ czołg jak i okręt są wykonane z metalu a wiadomo że gdy zbliżymy kompas do czegoś metalowego przestaje działać, występują odziaływania pomiędzy ich polami magnetycznymi co prowadzi ro rozmaganesowania.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T01:11:50+01:00

1.Jak posługując się kompasem określić można bieguny magnesu zawiniętego w papier?
Igla ma dwa bieguny.
Zbliz na pewna odleglosc kompas do magnesu.
Biegun polnocy igly bedzie pokazywal biegun poludniowy magnesu
i na odwrot

2.Czy można rozdzielić bieguny magnetyczne N i S magnesu sztabkowego, przecinając go w połowie.
Nie - po przecieciu powstana dwa nowe magnesy

3.W jaki sposób mając igłę magnetyczną odróżnić, który z kawałków stali jest namagnesowany, a który nie namagnesowany.

igla bedzie reagowac z dalszej odleglosci na kawalek namegnasowany.
UWAGA z bliskiej odl bedzie rowniez reagowac na kawalek niemagnesowany


4.W jaki sposób oddziałują na siebie 2 przewody, które znajdują się w przewodzie doprowadzającym prąd do dowolnego odbiornika prądu?

Przewod z pradem wytwarza wlasne pole magnetyczne.
przewody beda odzialywac na siebie sila

5.Czy można zwiększyć lub zmniejszyć napięcie uzyskane z akumulatora za pomocą transformatora?
Nie - bo prad staly. Chociaz stosuje sie tkz UPSy - awaryjne zasilanie komputerow.
wowczas sosuje sie tkz przetwornice ktora zamienia prad staly na zmieny.
Wtedy mozna zastosowac transfoemator

6.Kompas z igłą magnetyczną przestaje być użyteczny wewnątrz czołgu lub okrętu podwodnego , dlaczego?

Kompas sluzy do wyznaczania bieguna polnacnego ziemi.
Czolg stanowi izolacje magnetyczna.

Pozdrawiam

Hans
2 4 2