Uzypełnij schemat wpisując przykład organizmów żyjących w symbiozie z wymienionymi grupami bakterii oraz rolę, jaką odgrywają oba ofganizmy w danym związku..

SYMBIOZA:
bakterie jelitowe+ człowiek
bakterie brodawkowe+........
KORZYŚCI:
(od bakteri brodawkowych) ..........+...................(od tego pod człowiekiem)(od bakteri jelitowych) wytwarzająniektóre witaminy+............(od człowieka)


BARDZO PROSZĘ O ODP!!!:**

3

Odpowiedzi

2009-10-24T18:22:55+02:00
Bakterie brodawkowe+rośliny motylkowe
bakterie brodawkowe mają pokarm i schronienie rośliny motylkowe związki azotu bakterie jelitowe pokarm i schronienie człowiek witminy głównie K i B12. Rośliny motylkowe np. koniczyna perska
9 4 9
2009-10-24T18:26:27+02:00
Bakterie brodawkowe + rośliny motylkowate (łubin)
KORZYŚCI

Bakterie te wiążą azot atmosferyczny, z którego korzysta roślina.
Od rośliny bakterie otrzymują cukry.

A u człowieka bakterie pomagają w trawieniu.
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
  • mrmr
  • Rozwiązujący
2009-10-24T19:19:56+02:00
Bakterie brodawkowe+ (rośliny motylkowe np: łubin) maja one zdolność wiązania pewnej ilości azotu, potrzebnej roślinom

bakterie jelitowe + człowiek (bakterie wytwarzają w jelitach witaminy z grupy A, D, i K , w które zaopatrują organizm)
10 4 10