1. Jakie cechy ludzkie mają w bajkach następujące zwierzęta?
a. Żółw
b. Mrówki
c. Lis
d. Cielę
e. Osioł
f. Żmija

2. Z jakich bajek pochodzą pouczenia? Podaj tytuły i nazwiska autorów.
a. Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie.
b. Mówią odtąd jaskółki, że niedobre są spółki.
c. Z umysłu pracujących szacunek roboty, ty pracujesz, bo musisz, my, mrówki, z ochoty.
d. I nagroda i kara zarówno się mierzy: kto nikomu nie wierzył, nikt temu nie wierzy.

3. Który tytuł nie pasuje do pozostałych? Uzasadnij dlaczego.
a. Pani Zima
b. Calineczka
c. Stoliczku, nakryj się
d. Czapla, ryby i rak
e. Wilk i siedem koźlątek
f. Gęsiareczka
g. Słowik

4. Nazywano tak Nienazwanego z książki "Władca Lewawu".

3

Odpowiedzi

2010-03-13T07:33:12+01:00
1. żółw - potrafi mówić, szybko hcodzić, porozumiewać się z innymi zwierzętami.
mrówki - są silne, szybkie, potrafią przenosić ciężkie rzeczy, mówić.
lis - potrafi porozumiewać się, stać na dwóch łapach,
cielę - rozmawia z innymi, dostojnie chodzi, potrafi wykonywać ruchy podobne do ruchów człowieka, np. stojąc na dwóch kopytach tupać jedną nogą.
osioł - leniwy, nic mu się nie chce, na nic nie ma ochoty, mówi donośnym głosem
żmija - przemieszcza się szybko i zwinnie, wydaje dzwiek podobny do ''ssssssssss''
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T07:40:48+01:00
1 zadanie:
a) powolny leniwy
b) pracowitosc
c)chytry,skapy
d) slaby
e) glupi,tepy
f) podstepna fałszywa

2 zadanie:
A) A.Mickiewicz "Leszek i Mieszek"
B)J.Brzechwa "Gorzkie Prawdy"
C) i.Krasicki "Wół i mrówki"
D)I krasicki "LIs i Wilk"

3 zadanie:nie pasuje calineczka

4 zadanie:Władca Wokarku :)
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T07:51:08+01:00
1.a)powolny, składają jaja na lądzie.
b)pracowite,pomocne,mają szacunek,
c)sprytny,szybki,przebiegły
d)głupie,
e)głupi,leniwy
f)kąsa,przebiegła,sprytna,fałszywa
2.
2 zadanie:
A) A.Mickiewicz "Leszek i Mieszek"
B)J.Brzechwa "Gorzkie Prawdy"
C) i.Krasicki "Wół i mrówki"
D)I krasicki "LIs i Wilk"

zad3
nie pasuje Calineczka

zad 4
Władca Wokarku