Odpowiedzi

2010-03-13T09:05:35+01:00
100/20=50
200/50=40
(50+40)/2=90/2=45
Odp. Temperatura będzie wynosiła 45 stopni

Nie mam pewności.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T09:08:16+01:00
Ciepło pobrane = ciepło oddane
m1=100g=0,1 kg
cw=4200
m2=200g=0,2 kg
tk - temperatura końcowa mieszaniny
m1*cw*Dt1 = m2*cw*Dt2 cw się skraca
m1*Dt1 = m2*Dt2
Dt1 = tk-20 C różnica temperatur od 20 do ogrzania do tk
Dt2= 50-tk różnica temperatur od 50 do ochłodzenia do tk
tk - temperatura końcowa
0,1*(tk-20)=0,2*(50-tk) wymnażam
0,1*tk -20*0,1 = 0,2*50 - 0,2*tk
0,1* tk + 0,2*tk=0,2*50 + 20*0,1
0,3tk=10+2
0,3tk=12 /0,3
tk=40 C
2 5 2