Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T09:25:57+01:00
Przekątne dzielą romb na 4 trójkąty
bok rombu to przeciwprostokątna trójkąta=c=13cm
połowa przekątnych rombu to przyprostokątne trójkąta-½*24=a12cm
b=?
twierdzenie Pitagorasa
a²+b²=c²
12²+b²=13²
144+b²=169
b²=169-144
b²=25
b=√25
b=5cm-tyle wynosi druga przyprostokątna trójkąta i jednocześnie połowa drugiej przekątnej rombu
2*5cm=10cm
odp.druga przekątna rombu
wynosi 10cm
2010-03-13T09:27:09+01:00
Nie będę już pisała działań ...
Odp.: przekątna wynosi 10cm