Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T18:27:16+02:00
Takie proste :)

wzór ogólny na prostą jest taki

y=a*x+b

wykres przecina oś y w punkcie 5
więc wartość tej funkcji dla x=0 wynosi 5 a więc przechodzi przez punkt (0,5)

a oś x w punkcie -3.
więc wartość tej funkcji dla y=0 wynosi -3 a więc przechodzi przez punkt (-3,0)

robimy układ równań

dla punktu (0,5)
5=a*0+b
dla punktu (-3,0)
0=a*(-3)+b

a pierwszego równania widzimy że b=5 , wstawiamy to do drugiego
0=a*(-3)+b
3a=b=5 /3
a=5/3

wzór naszej funkcji y=ax+b
y=5/3x+5
2009-10-24T18:29:13+02:00
(0,5) oraz(-3,0)

y=ax+b

5=a(0)+b
0=-3a+b

b=5
3a=5

b=5
a=5/3

zatem y=5/3a+5