Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T10:10:42+01:00
Św. Euzebiusz (zm. 17 sierpnia 309 na Sycylii) - święty Kościoła katolickiego, papież.

Jego pontyfikat przypadał w okresie od 18 kwietnia 309 do 17 sierpnia 309. Był Grekiem i zaledwie 4 miesiące zasiadał na stolicy Piotrowej. W czasie jego pontyfikatu nasilił się znowu spór dotyczący apostatów. Zgodnie z postępowaniem swych poprzedników Euzebiusz przyjmował ich po wypełnieniu pokuty. Przeciwnikiem takiego postępowania był Herakliusz. Spór zakończył się zesłaniem obu na Sycylię przez cesarza Maksencjusza.

Zmarł na wygnaniu na Sycylii, a pogrzebany został na cmentarzu św. Kaliksta. Papież Damazy I umieścił epitafium na jego grobie, zawarty tam epitet "męczennik" nie powinien być brany dosłownie.
2010-03-13T10:13:38+01:00
Papież Euzebiusz zaledwie cztery miesiące zasiadał na stolicy Piotrowej (18 IV-17VIII 309). W czasie jego pontyfikatu nasilił się spór dotyczący apostatów (apostazja - odejście od wiary). Euzebiusz przyjmował ich na łono Kościoła po wypełnieniu przez nich pokuty. Ostatecznie, wraz ze swoim przeciwnikiem, Herakliuszem, został zesłany na Sycylię przez cesarza Maksencjusza.
Zmarł na wygnaniu na Sycylii, a pogrzebany został na cmentarzu św. Kaliksta. Papież Damazy I umieścił epitafium na jego grobie.