Odpowiedzi

2010-03-13T10:26:44+01:00
Dźwignia dwu strona wykorzystywana jest do podnoszenie na ciężkich rzecz przy użyciu małej sił na długim ramieniu
10 1 10
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T10:30:20+01:00
Dzwignia dwustronna to urządzenie umożliwiające pokonanie duzych oporów siłami jakimi dysponujemy.Aby dzwignia była w równowadze musi spełniać warunek:F1Xa=F2 X b
Urządzenia w których wykorzystana jest zasada działania dźwigni dwustronnej to :nożyce,kombinerki,obcęgi,szlabany przed torami kolejowymi,waga laboratoryjna czy żuraw do czerpania wody ze studni.
10 3 10