Odpowiedzi

2010-03-13T10:34:15+01:00
X - krótsza podstawa
x+2 - dłuższa podstawa
2x - ramię

2x+2x+x+x+2=32
6x=30
x=5cm

x= 5cm - krótsza podstawa
x+2= 7 cm - dłuższa podstawa
2x = 10cm - ramię
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Sibu
  • Początkujący
2010-03-13T10:53:52+01:00
Dłuższa podstawa = a
krótsza podstawa = a-2
JEDNO ramię trapezu = (a-2)

rozwiązanie:
32 = a + (a-2) + 2 *(a-2) * 2
32 = a + a - 2 + 4a - 8
32 = 6a -10
32 + 10 = 6a
6a = 42 /6
a = 7
zatem:
dłuższa podstawa: a=7
krótsza podstawa: a-2 =5
ramię trapezu: (a-2)*2= 10
32 = 7+5+2*10
32 = 32
czyli działa ;]
1 1 1