Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T11:02:43+01:00
Samiec ma narząd kopulacyjny więc zapłodnienie jest wewnętrzne. Samica potem składa jaja. Buduje dla nich kokon za pomocą kądziołków przennych (te same kądziołki służą do budowy pajenczyny). Z jaj wykluwają się pająki podobne do odobników dorosłych- nie przechodzą przeobrażenia.
2010-03-13T11:06:54+01:00
Pajęczaki są rozdzielnopłciowe. Przechodzą one rozwój prosty (wyjątkiem są roztocza – występują u nich stadia larwalne). Mocno zaznaczony jest dymorfizm płciowy. U niektórych gatunków występuje kanibalizm. (samiec, który jest mniejszy od samicy, po zapłodnieniu pada jej ofiarą). Narządy rozrodcze znajdują się w odwłoku.
Narządy męskie
• parzyste jądra
• 2 nasieniowody
• otwór płciowy
• narząd kopulacyjny
Narządy żeńskie
• nieparzyste jajniki
• 2 jajowody
• pochwa
• otwór płciowy między przetchlinkami prowadzącymi do płuc lub tchawek
2010-03-13T11:37:40+01:00
Samiec ma narząd kopulacyjny więc zapłodnienie jest wewnętrzne. Samica potem składa jaja. Buduje dla nich kokon za pomocą kądziołków pszennych. Z jaj wykluwają się pająki podobne do osobników dorosłych- nie przechodzą przeobrażenia.

myślę że to jest dobrze ;)