W Królestwie Krasnolandii 8% mieszkańców ubiera sie na żółto,9% na czerwono,10%na zielono,11% na niebiesko,a 60% na szaro.Jedynie czteroosobowa rodzina królewska oraz jej piećdziesięcioosobowa świta może ubierać sie wielobarwnie.Jaka jest liczba mieszkańców tego królestwa

Prosze o pomoc z góry dziękuje !!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T18:35:10+02:00
8%+9%+10%+11%+60%= 98%

rodzina królewska i świta to 9 osób

9 - 2 % / *5
45 - 10% /10
450 - 100%

Odp.:to królestwo zamieszkuje 450 mieszkańców.
3 3 3
2009-10-24T18:38:12+02:00
8%+9%+10%+11%+60%=98%

Rodzina królewska i jej świta= 2%

100%-x
2%-54


100x54
x= ----------- =
2

x=2700
9 5 9
2009-10-24T18:38:28+02:00
8+9+10+11+60=98% - liczba osob w jednym kolorze
50+4=54 liczba osob dowolnie sie ubierajacych
2%=54
54*50=2700
1 5 1