Ułóż i rozwiąż odpowiednie równania :
a) Liczbę y zmniejszono o 14% i otrzymano 40,42. Znajdź liczbę y.
b) Liczba o 10% większa od pewnej liczby a jest równa 143. Znajdź liczbę a.
c) Liczba o 110% większa od liczby x jest równa 23,1. Znajdź liczbę x.

3

Odpowiedzi

2010-03-13T10:50:55+01:00
A) Liczbę y zmniejszono o 14% i otrzymano 40,42. Znajdź liczbę y.
86%y=40,42
0,86y=40,42 /0,86
y=47
b) Liczba o 10% większa od pewnej liczby a jest równa 143. Znajdź liczbę a.
110%a=143
1,1a=143/1,1
a=130
c) Liczba o 110% większa od liczby x jest równa 23,1. Znajdź liczbę x.
210%x=23,1
2,1x=23,1/2,1
x=11
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T10:51:19+01:00
A) jeśli zmniejszono o 14 to znaczy ze pozostało 86% tej liczby
0,86y=40,42 /:0,86
y=47
b)jeśli jest większa o 10% to stanowi 110% tej liczby
1,1a=143 /:1,1
a=130
c)jeśli jest większa o 110% to stanowi 210%x
2,1x=23,1 /:2,1
x=11
21 1 21
2010-03-13T10:52:16+01:00
A) 86%y=40,42
0,86y=40,42/:0,86
y=47
b) 110%a=143
1,1a=143/:1,1
a=130
c) 210%x=23,1
2,1x=23,1/:2,1
x=11
4 2 4