Odpowiedzi

2010-03-13T11:12:32+01:00
Otton I Wielki (ur. 23 listopada 912, zm. 7 maja 973 w Memleben) – książę Saksonii 936–961, król niemiecki od 936 i cesarz rzymsko-niemiecki od 962, z dynastii Ludolfingów.

ottoIII-poniewaz nie toczyl wojen a zbieral sojusznikow przykladem jest zjazd gnieżnieński w1000r.
40 2 40
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T11:13:39+01:00
OTTON I
-pokonał ekspansję Węgrów w Europie w bitwie na Lechowym Polu w 955r
-wyprawił się do Włoch i w 961r ogłosił się królem Włoch
-962r został koronowany na cesarza z rąk papieża
-stanął się głową zachodniego chrześcijaństwa
-uzyskał zgodę na utworzenie arcybiskupstwa w Brandeburgu.

OTTON III dążył do zjednoczenia Europy,gdyż był autorem programu "Renovatia Imerii Romanonum".Uważał że państwo powinno składać się z 4 części:(Galia ,Roma,Germania,Sklawinia)
Jednak nigdy nie udało mu się zjednoczyć całej Łacińskie Europy.
51 4 51