Pomocy!!!
Nie mam pojęcia jak się zabrać za to zadanie :))Proszę pomóżcie!:D

Działka pana Bogdana ma powierzchnię równą 3 ary.⅓ działki zajmują drzewa owocowe, na 20% działki rosną kwiaty,a 0,4 działki przeznaczone jest na warzywa.Resztę działki zajmują ścieżki.
a)Ile metrów kwadratowych zajmują kwiaty?
b)Co zajmuje większą powierzchnię:drzewa owocowe czy warzywa?O ile metrów kwadratowych większą?
c)Ile metrów kwadratowych przeznaczono na ścieżki?

Z góry dziękuję :))

3

Odpowiedzi

2010-03-13T10:55:16+01:00
A) 20%=0,2
0,2*3a=0,6a
Odp. 0,6 ara.

b)0,4=2/5=6/15
1/3=5/15
5/15 < 6/15
6/15-5/15=1/15
Odp.Większą powierzchnie zajmują warzywa, Więcej o 1/15 ara.

c)3-1/3*3-0,2*3-0,4*3=3-1-0,6-1,2=0,2
Odp. Na ścieżki przeznaczono 0,2 ara

Myślę że pomogłam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T11:02:25+01:00
3ary=300m²-pole działki
1/3-drzewka owocowe
20%=1/5-kwiaty
0,4=2/5-warzywa

a)300m²*1/5=60m²
b)300m²*1/3=100m²-drzewka
300m²*2/5=120m²-warzywa 120-100=20m²-o tyle więcej zajmują warzywa
c)300m²-(60m²+100m²+120m²)=300m²-280m²=20m²-ścieżki
2010-03-13T11:03:00+01:00
Dane:
50% - drzewa owocowe
20% - kwiaty
25% - warzywa
100% - (50%+20%+25%) = 5% - ścieżki

3 ary = 300m²
300m² = 100%

a) 300m² * 20% = 15m²
b) drzewa: 300m² * 50% = 6m²
warzywa: 300m² * 25% = 12m²
odp. Większą powierzchnię zajmują warzywa. O 6m².
c) 300m² * 5% = 60 m²
odp. Na ścieżki przeznaczono 60m²

Mam nadzieję że pomogłam ;))