Odpowiedzi

2010-03-13T11:04:07+01:00
Znajdz liczbe o 15% wieksza od 106 to 121,9
o 7% mniejsza od 8800 to 8684
o 120% wieksza od 166 to 365,2
o 1,5% mniejsza od 2000 to 1970
o 0,2% wieksza od 3000 to 3006
o 0,01% mniejsza od 1 to 0,999
Wszystko to rozwiązałam za pomocą proporcji.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T11:05:13+01:00
Znajdz liczbe o 15% wieksza od 106
106 - 100%
x - 115%
x =106*115% /100% =121,9

o 7% mniejsza od 8800
8800 - 100%
x - 93%
x=8800*93%/100%=8184

o 120% wieksza od 166
166 - 100%
x - 220%
x=166*220% /100% =365,20

o 1,5% mniejsza od 2000
2000 - 100%
x - 98,5%
x=2000*98,5% /100% =1970

o 0,2% wieksza od 3000
3000 - 100%
x - 100,2%
x=3000*100,2% /100% =3006

o 0,01% mniejsza od 1
1 - 100%
x - 99,99%
x=1*99,99%/100%=0,9999


8 4 8
2010-03-13T11:05:23+01:00
A) 106 - 100 %
x - 115 %
x = 121,9
b) 8800 - 100 %
x - 93 %
x = 8184
c) 166 - 100%
x - 220%
x = 365,2
d) 2000 - 100 %
x - 98,5 %
x = 1970
e) 3000 - 100%
x - 100,2%
x = 3006
f) 1 - 100 %
x - 99,99 %
x = 0,9999