Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T11:16:33+01:00
A=6
b=8
x - przeciwprostokątna podstawy
x²=6²+8²
x²=36+64
x²=100
x=10cm

V=240cm³
V=Pp*H
240=(½*6*8)*H
24H=240 /:24
H=10cm

Pc=2Pp+H*a+H*b+H*x
Pc=2*½*8*6+10*6+10*8+10*10
Pc=48+60+80+100
Pc=288cm²
2010-03-13T11:28:50+01:00
Długości boków trójkąta a = 6 cm i b = 8 cm.
c kwadrat = a kwadrat + b kwadrat
c kwadrat = 6 cm do kwadratu + 8 cm do kwadratu
c kwadrat = 36 + 64
c kwadrat = 100 cm kwadratowych
c = 10 cm
V = 240 cm sześciennych
V - objętość graniastosłupa
H - wysokość graniastosłupa
Pp - pole podstawy
Pp = 6 cm * 8 cm = 48 cm kwadratowych
H = 240 cm sześciennych / 48 cm kwadratowych = 5 cm
Pc - pole całkowite
Pc = 2 Pp + Pb
Pc = 2 * 48 cm kwadratowych + 6cm * 5cm + 8cm * 5cm + 10cm * 5cm
Pc = 96 cm kwadratowych + 30 cm kwadratowych + 40 cm kwadratowych + 50 cm kwadratowych
Pc = 216 cm kwadratowych
Proszę bardzo:):):)