Zad13
Główna wygrana w teleturnieju "Wygraj milion" wynosi 1mnl zł.

a) Moneta 1 zł waży 0,005kg. Ile ważyłaby wygrana, gdyby wypłacona w monetach jednozłotowych??

b)Moneta 10gr waży 2,51g. Ile ton ważyłaby ta wygrana, gdyby została wypłacona w dziesięciogroszówkach??


Prosił bym o obliczenia i odpowiedź bardzo szybko plisss!!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T11:09:05+01:00
A) 1zł - 0.005kg
1 000 000 - x kg

x= 1 000 000zł * 0,005kg /1zł = 5000 kg = 5 t

odp. Nagroda ta ważyłaby 5 ton.

b) 1 000 000 zł --> 10000000 x 10gr

10gr - 2,51 gr
10000000 - x

x= 10000000 * 2,51g /10gr = 2510000 g = 2510 kg = 2,51 t

odp. Nagroda wazylaby 2,51t.
8 4 8
2010-03-13T11:11:59+01:00
A) 1000000*0,005kg=5000kg=5t

b)10*1000000*2,51g=25100000g=2,51t
6 4 6
2010-03-13T11:21:57+01:00
1.000.000=1.000.000 po 1zł
1zł= 0.005kg

a) 1.000.000×0.005kg=5000kg


b) liczac ze w 1 zł jes 10 razy po 10gr to :
1.000.000×10(bo 10gr×10=1zł)=10.000.000
10.000.000×2,51g=2510000g
1t=1000kg
1kg=1000g
1t=1000000g
2510000:1000000g= 2,51 t
koniec :)
2 4 2