Zapisz równanie do zadania ,,Iwona wypożyczyła z bibioteki x książek, Ewa - dwa razy więcej niż Iwona, a Agnieszka o 5 więcej niż Iwona .Dziewczynki wypożyczyły razem 17 książek .Ile książek wypozyczyła iwona

Za pomocą równania

2

Odpowiedzi

2010-03-13T11:23:29+01:00
Iwona x książek
Ewa 2x książek
Agnieszka x+5
razem=17książek

równanie:
x+2x+x+5=17
4x=17-5
4x=12
x=3

Odp:Iwona wypożyczyła 3 książki z biblioteki.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T11:31:30+01:00
X-książki Iwony
2x-książki Ewy
x+5-książki Agnieszki
17 książek-łącznie wypożyczyły
x+2x+x+5=17
4x+5=17|-5
4x=12|:4
x=3

spr.
2*3=6
3+5=8
6+8+3=17
Odp: Iwona wypożyczyła 3 książki.
12 4 12