Na początku tygodnia w sklepie było łącznie 125 telewizorów i magnetowidów. W ciągu tygodnia sprzedano 1/3 ilości telewizorów , ale zaraz 2 zwrócono oraz sprzedano 20 % znajdujących się w sklepie magnetowidów. W końcu tygodnia w sklepie było łącznie 94 telewizorów i magnetowidów . Ile telewizorów, a ile magnetowidów sprzedano w tym sklepie w ciągu tygodnia????

2

Odpowiedzi

2010-03-13T11:27:33+01:00
Na początku tygodnia w sklepie było łącznie 125 telewizorów i magnetowidów, w ciągu tygodnia sprzedano 1/3 ilości telewizorów, ale zaraz 2 zwrócono oraz sprzedano 20% znajdujących się w sklepie magnetowidów. W końcu tygodnia w sklepie było łącznie 94 sztuk telewizorów i magnetowidów. Ile telewizorów a ile magnetowidów było na początku tygodnia w sklepie?

x+y=125
2/3x+2+0,8y=94
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T11:33:18+01:00
X-liczba telewizorów
y-liczba magnetowidów

x+y=125
1/3x+0,2y-2=125-94

x=125-y
1/3*(125-y)+0,2y=33

x=125-y
125/3- 1/3y + 2/10y=33

x=125-y
-10/30y+6/30y=33-41i2/3

x=125-y
-4/30y= -8i2/3 / :(-4/30)

x=125-y
y=65

x=60
y=65
2 5 2