Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T11:30:22+01:00
Odyseusz wpadł na pomysł, aby zbudować drewnianego, pustego w środku konia i w nim ukryć greckich wojowników - w ten sposób udawano jednocześnie, że zrezygnowano z oblężenia Troi.
Trojanie, mimo ostrzeżeń wieszczki Kasandry i wróżbity Laokoona przyjęli dar i wciągnęli go do miasta. Grecy pod osłoną nocy wyszli z konia, otworzyli bramy Troi swym towarzyszom i spalili miasto. Pułapka ta doprowadziła do poddania Troi i zakończenia wojny.
Z Troi, pod wodzą Eneasza, uciekła grupka ludzi. Dotarli oni do Italii i stali się protoplastami Rzymian.
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T11:31:07+01:00
Najsłynniejszy podstęp Odyseusza polegał na tym że Odyseusz wybudował konia trojański w którym ukrył się wraz ze swymi toważyszami. Trojańczycy, gdy zobaczyli konia pomyśleli że jest to dar dla boga, który złożyli grecy uciekając z plaż trojańskich..
2 5 2