Żołnierzy pewnego oddziału można ustawić w szeregi po 7 żołnierzy w każdym szeregu. Można ich ustawić także po 8 żołnierzy w każdym szeregu. W oddziale jest mniej niż 100 żołnierzy. Wynika stąd, że żołnierzy tego oddziału można również ustawić w takie szeregi, że w każdym będzie stało :

a) 14 b) 15 c) 16 d) 21

Proszę o równanie.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T11:30:06+01:00
100:7=14,i cos tam reszty
wiec przypusmy ze jest 98 zolnierzy
i teraz dzielisz prze zwszystkie licZby
98/14=7
czyli mozna ustawic w szeregu po 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T11:30:56+01:00
Liczba żołnierzy: 7 * 6=56 (mogłaby być także dowolną wielokrotnością 56, ale w treści zadania podano, że nie może przekroczyć 100, więc wielokrotności odpadają)
(bo liczba szeregów musi być liczbą naturalną dodatnią)
Sprawdzenie, która z odpowiedzi pasuje (zawiera się w dziedzinie):
A) 54 : 14= 4
B)56:15=3,7
C)56:16 =3,5
D)56:21=2,(6)

Odpowiedz. A)
1 5 1