Odpowiedzi

  • ykhm
  • Początkujący
2010-03-13T11:45:33+01:00
Miedź wykorzystuje sie do produkcji przewodów elektrycznych, ołów wykorzystuje sie do produkcji akumulatorów kwasowo ołowiowych, aluminium wykorzystuje sie do produkcji puszek na napoje
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T12:03:14+01:00
Aluminium :

- przemysł lotniczy i samochodowy
- do budowy aparatury w przemyśle chemicznym i spożywczym
- do wyrobu przewodów elektrycznych i części maszyn
- w budownictwie
- do wyrobu naczyń kuchennych
- w metalizowaniu odzieży ochronnej (np: hutników)
- do aluminiowania metali

Wapń :

Pierwiastek ten jest ważnym składnikiem organizmów żywych (zęby, kości, przesyłanie impulsów nerwowych, krew i inne). Wolny wapń wykorzystywany jest w metalurgii, gdzie pełni rolę reduktora innych metali. Używa się go do pokrywania stopów ołowiowych (nadaje im twardość), do osuszania alkoholi i jako środek odtleniający miedź i nikiel.

Glin :

Lekkość i wytrzymałość aluminium sprawia, że pierwiastek ten używany jest do budowy elementów konstrukcyjnych wszędzie tam, gdzie wymagana jest szybkość i lekkość (samoloty, wagony i samochody). Ze względu na dużą przewodność cieplną jest wykorzystywany do budowy tłoków silników spalinowych. Używa się go do wyrobu przedmiotów gospodarstwa domowego.


Liczę na najj ;ddd !
5 2 5