Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T11:40:14+01:00
Z układu okresowego odczytujemy masy atomowe
C= 12u
O= 16u
H = 1u

Cn+H(2n+1)OH = 46u

Podstawiamy:
12n +2 n +1 + 17 = 46
14n= 28
n = 2
Drugie:
CnH2n+1OH
Pod n podstawiasz 7

wychodzi C7H15OH
2010-03-13T11:45:01+01:00
Wiec :
A) jezeli 7 at C to
CH2-CH2-CH2-CH2-CH2-CH2-CH3
l
OH HEPTANOL hEPTAN+ OL = HEPTANOL

b) skoro ma miec 46 unitów licz tak
grupa hydroksylowa to OH = 1u + 16u=17u

licz 2 at C = 2× 14=24
skoro bierzemy 2 at C to musisz wiedziec ze pod uwage bierzemy alkan tylko ze do alkanu przyłączasz ta grupe hydroksylową
wiec alkan z 2at C to CH3-Ch3 czyli etan
Ch3-ch3 ma 2×12u+6×1u= 24u+6u=30u ale

przyłączamy grupe :
Ch3-ch2-oh = masa 2×12 + 6×1u+ 16U= 46 u


CH3-CH2-0h