Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T11:46:26+01:00
Propanol to C₃H₇OH

C ma 12u
H ma 1 u
O ma 16 u

3 razy 12u =36 u [C]
8 razy 1u = 8 u [H]
1 razy 16u = 16 u [O]

razem - 36u+8u+16u=60 u

60u-100%
36u- x %

x=36 razy 100 podzielić przez 60

x=3600/60

x= 60 % [C]

60u-100 %
8u - x

x=8 razy 100 podzielić przez 60

x=800/60

x=13,(3) % [H]

60% + 13,3% ≈ 26,7 % [O]
6 5 6
2010-03-13T11:51:33+01:00
C3H7OH
mC= 12u*3=36u
mH=8*1u=8u
mO=16u
100%=60u

C - 36u*100%/60u = 60%
H - 8u*100%/60u = ok. 13,3 %
O - 16u*100%/60u = ok. 26,7%
2 5 2
2010-03-13T11:58:41+01:00
C3H7OH
Mc=12u
Mh=1u
Mo=16u

M=3*12u+8*1u+16u*1=36u+8u+16u=60u

%C=36/60*100%=60%
%H=8/60*100%=13%
%O=16/60*100%=27%
2 5 2