Trzy litry soku rozlano do prostopadłościanu pojemników o wymiarach 5cm *5cm *10cm wypełniające je do ⅘ wysokości
a)Jaka jest pojemność jednego pojemnika ?
b)ile napoju nalano do każdego z tych pojemników
c)ile było pojemników

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T11:52:50+01:00
3litry= 3dm³
Pole prostopadłościanu= a*b*c (1bok podstawy*2 bok podstawy*wysokość)

a)
5*5*10=250[cm³]=0.25[dm³]
b)
0.25*⅘=0,20[dm³]
c)
3dm³/0,2dm³=15
2 3 2
2010-03-13T11:55:05+01:00
A) 5cm*5cm*10cm= 250cm³= 0,25dm³= 0,25l
b)0,25l*4/5= 0,25l*0,8= 0,2l
c) 3l:0,2l= 15

Pozdrawiam!!!!
:-)
2 4 2