Janek wraz z rodzicami pojechał nad morze. Korzystając z cennika, oblicz czy 180zł wystarczy na opłacenie tygodniowego pobytu na polu namiotowy?
CENNIK:
Rozbicie namiotu: 7zł
Opłata za osobę dorosłą: 5zł
Opłata za dziecko: 3zł
Opłata za samochód: 6zł
___ O ile większa jest opłata za osobę dorosłą?

2

Odpowiedzi

2010-03-13T11:46:00+01:00
(7+5*2+3+6)*7=(7+10+3+6)*7=26*7=182zł
182-180=2zł
5-3=2

odp.Nie nie starczy im potrzebują jeszcze 2 zł
odp.Opłata za osobe dorosłą jest większa od 2zł niż opłata za dziecko

Mysle że chodziło ci o dziecko w ostatnim pytaniu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T11:48:20+01:00
7*7=49 zł kosztuje rozbicie namiotu na tydzień
5*2*7=70 zł kosztuje pobyt 2 osób dorosłych za tydzień
3*7=21- kosztuje pobyt dziecka za tydzień
6*7= 42 - kosztuje opłata za samochód za tydzien

49+70+21+42=182 zł kosztuje tygodniowy pobyt całej rodziny

5zł-3zł=2 zł różnica pobytu osoby dorosłej
2*7=14zl - o tyle więcej zapłaci osoba dorosła za tygodniowy pobyt
180 zł nie wystarczy na tygodniowy pobyt całej rodziny (zabraknie im 2zł)