Wiadomo ze czarna siersc krolikow jest cecha dominujaca Biala zas - recesywna
Krzyzowano ze soba linie czyste : osobniki homozygotyczne o siersci czarnej z osobnikami homozygotycznymi o siersci bialej
Podaj
a) Gnotyp rodzicow( stosujac symbole literowe)
b) genotyp i fenotyp potomstwa
wyjasnij wyniki tej krzyzowki

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T16:06:30+01:00
Homozygota o siersci czarnej AA
homozygota o siersci bialej aa

AA i aa -genotypy rodzicow


potomstwo po rozwiazaniu krzyzowki geetycznej ma
Aa, Aa, Aa, Aa
genotyp 4:0
fenotyp 4:0 potomstwo bedzie mialo tylko i wyłącznie siersc czarna. (100%)
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T16:08:35+01:00
Siersc czarna (dominujaca) homozygota- AA

siersc biała ( receswna) homozygota -aa



g: A A a a


b) 100% czarne Aa
2 3 2