Brygada 16 robotników na wykonanie pewnej liczby części samochodowych potrzebuje 8h15min.Ile czasu potrzeba na wykonanie tej samej pracy brygadzie 12 robotników, przy założeniu, że wydajność pracy każdego robotnika się nie zmieni??

odpowiedź powinna wyjść że 11 dni ale nie wiem jak to obliczyć:( błagam o pomoc muszę to mieć do poniedziałku:(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T12:04:22+01:00
Proporcje
16 rob.-8h i 15min(8,25h)
12 rob.-x h
12x=16*8,25
12x=132/:12
x=11 h
odp.w brygadzie 12 robotników potrzeba na wykonanie części 11 godzin
2010-03-13T12:08:22+01:00
8h15min=495minut wykonuje 16 robotników
495:16=30 i 15/16 minuty wykonywał 1 robotnik tą pracę
16:12=4/3
4/3*495 minut=660 minut=11h