Prosze o pomoc wiem , że to dla niektórych banalne jestem dobra z chemi ale akurat na tych lekcjach mnie nie było .:D

1.Napisz wzory sumaryczne nastepująch związków chemicznych;
a) chlorku chromu (III)
b) siarczku srebra (I)
c) tlenu manganu (IV)
d) jodu ołowiu (II)
e) bromku miedzi (I)

i wijaśnij pojęcie wzór sumaryczny :))

Dziękuję ;*

3

Odpowiedzi

2009-10-24T18:53:08+02:00
A)CrCl3
b)Ag2S
c) MnO2
d) PbI2
e)CuCl

Wzór sumaryczny -jest zapisem w ustalonej kolejności symboli pierwiastków tworzących
cząsteczke, z podaniem liczby atomów każdego z pierwiastków.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T19:12:17+02:00
1.Napisz wzory sumaryczne nastepująch związków chemicznych;
a) chlorku chromu (III)
CrCl₃
b) siarczku srebra (I)
Ag₂S
c) tlenu manganu (IV)
MnO₂
d) jodu ołowiu (II)
PbI₂
e) bromku miedzi (I)
CuBr
i wijaśnij pojęcie wzór sumaryczny :))
Wzór sumaryczny - zapis w ustalonej kolejności symboli pierwiastków tworzących cząsteczkę, z podaniem liczby atomów każdego z pierwiastków.
Czyli po prostu zapis związku chemicznego/pierwiastka z uwzględnieniem jego wartościowości i liczby cząsteczek.
Pozdrawiam:)
2009-10-25T00:29:38+02:00
A)CrCl3
b)Ag2S
c)MgO2
d)PbI2
e)CuBr
* te liczby powinny być małe ale nie wiem jak to się robi.