Romek chce kupić akwarium w którym powinno zmieścić się przynajmniej 70 litrów wody.W sklepie są do wyboru dwa akwaria w kształcie prostopadłościanu :jedno o wymiarach 50cm 40cm i 30cm oraz drugie o wymiarach 50cm , 30 cm i 60 cm.które akwarium powinien wybrać Romek?

3

Odpowiedzi

2010-03-13T12:13:23+01:00
I V=a*b*H
V=50*40*30
V=60000[cm³]=60l
II V=a*b*H
V=50*30*60
V=90000[cm³]=90l- to akwarium powinien wybrać Romek
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T12:16:37+01:00
V1 = 5dm * 4dm * 3dm = 60 dm
v2 = 5dm * 3dm * 6 dm= 90 dm

Odp.Powinien wybrać 2 akwarium

2010-03-13T12:17:58+01:00
1dm³=1l

Pierwsze akwarium
a= 50cm = 5dm
b= 40cm = 4dm
c= 30cm = 3dm

V=a*b*c
V=5*4*3
V=60dm³ = 60 l
60l < 70l

Drugie akwarium
a= 50cm = 5dm
b= 30cm = 3dm
c= 60cm = 6dm

V=5*3*6
V=90dm³ = 90l
90l > 70l

Odp.Romek powinien wybrać te drugie akwarium.
1 5 1