Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T12:21:55+01:00
Związek chemiczny- substancja złożona, przynajmniej z dwóch pierwiastków chemicznych połączonych ze sobą trwale.
Reakcja chemiczna-przemiana, w której powstaje nowa substancja o innych właściwościach.
2010-03-13T12:26:22+01:00
-Związek chemiczny jest to substancja, która daje się rozłozyć na czynniki prostsze ( pierwiastki) podczas reakcji chemicznej

-Reakcje chemiczne są to przemiany podczas których zmienia się budowa i właściwości substancji, tworzy się nowa substancja. Do reakcji chemicznej zaliczamy: spalanie magnezu, spalanie cukru, tworzenie rdzy, kwaśnienie mleka, pieczenie ciasta.

Reakcje chemiczne dzielimy na:
-reakcje egzoenergetyczne- to takie, podczas których wydziela się energia do otoczenia. np. spalanie magnezu
- reakcje endoenergetyczne- to takie , do których należy stale dostarczyć energii, aby mogły one zajść. np. spalanie cukru