Odpowiedzi

2010-03-13T12:25:27+01:00
Przeciw prostokątna ma 26. Gdyby do tego trojkata dorysowac drugi taki sam to stworzą one prostokąt o bokach 10x24. Przeciw prostokątna tego trójkąta będzie teraz przekątna tego prostokąta. Czyli wysokosc padajaca na przeciwprostokątna bedzie połową tej przeciwprostokątnej.
26:2=13
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T12:26:45+01:00
A=10cm
b=24cm
c=26cm

jeśli opuścimy wysokość na przeciwprostokątną pod kątem prostym to przetnie nam ona przeciwprostokątną na dwie równe części: 26cm:2=13

wtedy z tw.pitagorasa: a²+b²=c² obliczymy tą wysokość:
a²+13²=24²
a²=576-169
a²=407
a=√407
Odp: Wysokość opuszczona na przeciwprostokątną jest równa √407cm.
9 2 9