Mam parę zadań z równań . mam odpowiedzi ale trzeba mi rozwiązania .

1)Piraci z łajby z tego są znani, że zawsze modnie chodzą ubrani. kiedyś nosili koszulki w paski teraz ich oczy zdobią przepaski co trzeci pirat(1/3) z owej załogi przepaską lewe oko ozdobił. prawe pod taką przepaską chowa całej załogi równo połowa. siedmiu z powodu kiepskiego wzroku nie chce przepaski nosić na oku. i to już wszyscy starsi i młodzież . Ilu piratów uległo modzie?
odp to 35 ale trzeba mi rozwiązanie.

2)Tata zosi jest od niej 3 razy starzsy, a zosia jest od niego młodzsa o 30 lat. Ile lat ma zosia. odp 15.

3)oblicz ile waży królik a ile wilk.
3 króliki i 5 kg ważą tyle samo co 20 kg. wilk, 2 króliki, 20 kg i 20 kg ważą tyle samo co 100 kg. ile wązy wilk a ile królik.
odp.zając 5kg a wilk 50 kg.

4) W teatrze jest 300 miejsc. bilety na niektóre miejsca mają kosztoać 25 zł, a na pozostałe 15 zł. Dyrektor chce aby przy pełnej sali wpływy z biletów wynosiły 5000 zł. Na ile miejsc trzeba sp[rzedać droższe bilety? odp 50.

5) Paulina kolekcjonuje pierniki i modele wiatraków . Ma ona w sumie 113 pierników i wiatraków, przy czym gdyby pierników było dwa razy więcej, byłoby ich o 1 więcej niż wiatraków. Ile pierników ma paulina a ile wiatraków.? odp.38 piernków i 75 wiatraków.




to wszystko równaniami ma być rozwiązane. ;D

2

Odpowiedzi

2010-03-13T12:54:01+01:00
1)
x - liczba wszystkich piratów

1/3x + 1/2x + 7 = x
-x + 2/6x + 3/6x = -7
-x + 5/6x = -7
- 1/6x = - 7 / : (-1/6)
x = 42

42 (wszyscy) - 7 ( ci którzy nie ulegli) = 35 ( ci którzy ulegli)

Odp: Modzie uległo 35 piratów .

3)

królik:
x - waga królika

3x + 5 = 20
3x = 20 - 5
3x = 15 / :3
x = 5

wilk:
x - waga wilka
2x + 20 + 20 = 100
2x + 40 = 100
2x = 100 - 40
2x = 60 /:2
x = 30

(według treści zadania jaką napisałaś wychodzi że wilk waży 30 kg , więc albo źle spisałaś treść albo w odpowiedziach jest błąd bo tak też się zdarza)



2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T12:59:46+01:00
1
⅓x-tyle piratów nosi przepaskę na lewym oku
½x-tyle piratów nosi przepaskę na prawym oku
7-tyle piratów nie nosi przepaski
x-liczba piratów

⅓x+½x+7=x
5/6x+7=x
7=x-5/6x
7=1/6x/6
42=x

5/6x=5/6*42=35

Modzie uległo 35 piratów

2
x -wiek Zosi

3x=x+30
3x-x=30
2x=30//2
x=15
Zosia ma 15 lat.

3
x- waga królika
y-waga wilka

3x+5=20
3x=20-5
3x=15//3
x=5

y+2x+20+20=100
y+10+40=100
y+50=100
y=50

Wilk waży 50kg a królik 5kg

4
x+y=300/(-5)
25x+15y=5000//5

-5x-5y=-1500
5x+3y=1000
__________
-2y=-500//(-2)
y=250
x=300-250=50
Droższe bilety trzeba sprzedać na 50 miejsc

5
x-liczba pierników
y-liczba wiatraków

x+y=113
2x=y+1

x+y=113
2x-y=1
______
3x=114
x=38
76-y=1
76-1=y
y=75

Paulina ma 75 wiatraków i 38 pierników
Proszę o naj :)
4 5 4