Mam wypisać środki stylistycze z wiersza pt. ,, Dwie Krople '' Zbigniewa Herberta.

Oto tekst :
Lasy płonęły -
a oni
na szyjach splatali ręce
jak bukiety róż

ludzie zbiegali do schronów -
on mówił że żona ma włosy
w których się można ukryć

okryci jednym kocem
szeptali słowa bezwstydne
litanię zakochanych

Gdy było bardzo źle
skakali w oczy naprzeciw
i zamykali je mocno

tak mocno że nie poczuli ognia
który dochodził do rzęs
do końca byli mężni
do końca byli wierni
do końca byli podobni
jak dwie krople wody
zatrzymane na skraju twarzy

3

Odpowiedzi

2010-03-13T12:54:22+01:00
Porównania :
na szyjach splatali ręce
jak bukiety róż

do końca byli podobni
jak dwie krople wody

epitety :
słowa bezwstydne

raczej więcej nie ma ...



8 4 8
  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T12:54:53+01:00
Do końca byli mężni
do końca byli wierni
do końca byli podobni
jak dwie krople wody - porównanie

on mówił że żona ma włosy
w których się można ukryć -metafora

6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T12:55:36+01:00
Porównania:

a oni
na szyjach splatali ręce
jak bukiety róż

do końca byli podobni
jak dwie krople wody
zatrzymane na skraju twarzy

epitety:

jednym kocem
słowa bezwstydne
litanię zakochanych

przenośnie:

skakali w oczy naprzeciw


11 4 11