W encyklopedi pierwiastków uczeń przeczytał,że siarka występuje w kilku odmianach,różniących się m.in gęstością;
gęstość1=2,07g/cm3,gęstość2=1,96g/cm3,gęstość3=1,92g/cm3.Zainteresował się on z ktorej odmiany zostal wykonany pamiatkowy medal przywieziony z wycieczki do Tarnobrzega.ustalił masę medalu ktora wynosila 208g.zmierzyl jego grubosc (0,5cm) i średnicę (16cm).po rzeprowadzeniu odpowiednich obliczen wyjasnil z jakiej odmiany siarki wykonany jest medal .(przyjmij ze medal jest bryla zwana walcem, o wysokości 0,5cm i średnicy podstawy 16cm).

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T13:07:27+01:00
1) Objętość medalu
V=pi×r²×h przybliżenie pi=3.14
V=3,14×8²×0,5
V=100,48 g/cm³

2) Obliczanie gęstości
d=m/V
d=208/100,48
d=2,07

Odp: Medal wykonano z pierwszej odmiany siarki
2010-03-13T13:07:38+01:00
1. Obliczamy objętośc walca
V= πr² × h
V= π × 8² × 0,5
V= π × 64 x0,5
V= 32π
V≈100,53 cm³

2. Wyznaczamy gęstość pamiątkowego medalu znając jego masę
d= m ÷ V
d= 208 ÷ 100,53
d= 2,069 g/cm3

3. Odpowiedź: pamiątkowy medal z Tarnobrzegu jest zrobiony z pierwszej odmiany Siarki 2,07g/cm3.