Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T13:15:26+01:00
S=v*t - wzor na droge w ruchu jednostajnym


Oznaczamy:

droga - s
czas jazdy z 20kmph - t1
czas jazdy z 80kmph - t2


s/2=20*t1

s/2=80*t2

porownujemy obie strony i otrzymujemy rownanie
20t1=80t2

stad
t1=4t2

przebyta droga to
s=20*t1+80*t2

predkosc (przeksztalcamy wzor na dorge)
v=s/t

v=(20*t1+80t2)/(t1+t2)

v=160t2/5t2

v=32kmph

Odp. Predkosc srednia na calej trasie to 32km/h
2010-03-13T13:17:37+01:00
Połowa drogi s1 druga połowa s2 s1=s2 =0,5s s-cała droga
V=s/t
t - czas pokonania całej drogi
odcinek s1 pokonuje w czasie t1=s1/v1
odcinek s2 w czasie t2=s2/v2

V=s/(s1/v1 + s2/v2) wzór A
obliczas osobno s1/v1 + s2/v2 = (s1*v2 + s2*v1)/(v1*v2) * oznacza mnożenie
ale s1=s2=0,5s
0,5s*(v1+v2)/(v1*v2) wstawiam do wzoru na V A

V=s/{0,5s*(v1+v2)/(v1*v2) s się skraca
V=2v1*v2/(v1+v2)
V=2*20*80/(20+80)=3200/100=32 km/h
1 5 1