Zad.1
zamień na dm sześcienne:
a) 3metry sześcienne
b)¾ metry sześcienne
c)1250 centymetrów sześciennych

zad.2
Zbiornik w kształcie sześcianu ma krawędź długości 25dm.
Ile litrów wody zmieści się w tym zbiorniku?

pliss...!!! daje naj!

3

Odpowiedzi

2010-03-13T13:14:37+01:00
1.
a)3m³=0,003dm³
b)3/4m³=0,75m³=0,00075dm³
c)1250cm³=1,25dm³

2.V=25³=15625(dm³)
15625dm³=15625l

:]]]]]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T13:19:59+01:00
Zad 1
1dm = 10 cm !
a) 3m³ = 30 dm³
b) ¾m³ = 7,5 dm³
c)1250cm³ = 12,5dm³
zad 2
Pp= 25dm*25dm= 625dm
V=a³
V=25³
V=15625
lub:
V=Pp*H
V=625*25
V=15625dm
1dm w bryle = 1 litr wody
czyli w zbiorniku zmieści się 15625 l wody.

Liczę na naj ;)
2010-03-13T13:55:04+01:00
A) 3000
b) 750
c) 1,25

15625l