Pewnego dnia do schronika przyjechała grupa 32osobowa, w której było 37,5% dziewcząt. Na drugi dzień 60%chłopców weszło na szczyt góry pieszo, a reszta grupy pojechała wyciągiem. Uzupełnij zdanie:
w grupie, która pojechała wyciągiem, chłopcy stanowili .....%
wykonaj działanie

3

Odpowiedzi

2009-10-24T19:15:35+02:00
37,5% *32=12 - tyle dziewcząt było w całej grupie, czyli chłopców 20
20 * 60%= 12 chłopców weszło na szczyt góry pieszo, czyli 20-12= 8 pojechało wyciągiem
8 chłopców plus 12 dziewczat wjechało wyciagiem
8/20 * 100%=40%
Odp. 40%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T19:18:56+02:00
32-100%
x-37.5%
x=(32x37.5%):100%
x=12 - dziewczęta

32-12=20 - chłopcy

100%-20
60%-x
x=(60%x20):100%
x=12 - chłopcy którzy poszli pieszo

20-12=8 - chłopcy którzy pojechali

100%-20
x-8
x=(100%x8):20
x=40%

Odp: Chłopcy którzy pojechali wyciągiem stanowili 40%.
2009-10-25T00:26:20+02:00
100 % - 32 '
37.5 % - x
x = 32 * 37.5 / 100 % = 12 dziewczyn

100 % - 37.5 % = 62.5 %

100% - 32
62.5 % - x
x= 62.5 % * 32 / 100 % = 20 chłopaków


100 % - 20
60 % - x
x- 60 % * 20 / 100 % = 12 chłopaków weszło na szczyt

20 - 12 = 8

8 + 12 = 20 osób pojechało wyciągiem

100 % - 20
x% - 8

x- 100 % * 8 / 20 = 40 %

Odp. Chłopcy stanowili 40 % grupy któa pojechała wyciągiem .