Hotelowy basen na planie wykonany w skali 1:500 ma długość 4 cm. Pani Zosia postanowiła, że po dotarciu do hotelu przepłynie pół kilometra. Ile razy pani Zosia powinna przeplynąć dystans równy jednej długości basenu, aby zrealizować to postanowienie?

2

Odpowiedzi

2010-03-13T13:28:13+01:00
1:500
1 cm=500cm na planie
4cm=2000 cm
4 cm=20m
500m :20m=25
Odp:Pani Zosia powinna przepłynąc basen 25 razy.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T13:29:17+01:00
1cm-500cm
4cm-4*500cm=2000cm=20m-taką długość ma basen
0,5km=500m-tyle chce przepłynąć
500m:20m=25-tyle długości basenu musi przepłynąć pani Zosia
odp. pani Zosia musi przepłynąć 25 długości basenu
1 1 1