Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T13:17:11+01:00
Jaś kupował haczyki w sklepie wędkarskim. Duży haczyk był o 7 groszy droższy od małego. Za 8 dużych haczyków i 6 małych zapłacił 3,50 zł. Ile kosztował duży haczyk, a ile mały ?

x-cena małego haczyka
x+0,07zł - cena dużego haczyka
6x + 8(x+0,07)= 3,50 - za 6 małych haczyków i 8 dużych cena
6x+8x+0,56=3,50
14x=3,50-0,56
14x=2,94/:14
x=21
21gr+7gr=28gr
odp. mały haczyk kosztował 21gr a duzy 28gr ;D
23 4 23
2010-03-13T13:22:08+01:00
X-maly
x+7-duzy

6x+8(x+7)=3,50
6x+8x+56=3,50
14x=3,50-56
14x=-52,50 /:14
36 4 36