Odpowiedzi

2010-03-13T13:26:48+01:00
B - BRACIA
S - SIOSRY

S-1=2B S-1, bo ilosć sióstr - AGATA 1/2B, bo 2x więcaj braci
S=B-1 S, bo siastry B-1, bo ilość braci - PAWEŁ


S-1=1/2*B
S=B-1

B-1-1=1/2*B
S=B-1

1/2*B=2 /*2
S=B-1

B=4
S=4-1

B=4
S=3
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T13:32:12+01:00
X - liczba chłopców w tym rodzeństwie
y - liczba dziewcząt w tym rodzeństwie
Mamy
x -1 - liczba braci Pawła
y - liczba sióstr Pawła
więc x-1 = y
x - liczba braci Agaty
y-1 liczba sióstr Agaty
więc
x =2*(y -1)
Mamy zatem układ równań:
x-1 = y ------> x = y +1
x = 2*( y -1 )
---------------------
x = y +1
y +1 = 2*(y -1) = 2y -2
-------------------------
x = y +1
2y - y = 1 + 2
------------------------
y = 3
x = 3 +1 = 4
Odp.
W tej rodzinie jest siedmioro rodzeństwa : 4 chłopców oraz 3
dziewczyny.