Odpowiedzi

2010-03-13T13:33:31+01:00
X-cena 1 kg mąki
y-cena 1 kg cukru

200x=150y = 900zł
¼* 200x +⅕150y= 210 zł

200x+150y=900 zł
50x+ 30 y= 210 zł I *( -4)

200x+150y= 900
200x-120y= -840 zł

30y= 60 zł/30
y= 2zł
200x+150 * 2zł= 900 zł
200x= 9000zł- 300 zł
200x= 600z I :200
x= 3zł
y=2zł

3zł=100 %
x- 25%

x= 75/100
x= 0,75
3 + 0,75= 3,75

cukier 3,75 zł
maka 2,40 zł


dasz najj
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T13:36:48+01:00
W hurtowni kupiono 200 kg cukru i 150 kg mąki za 900 zł. Cukier sprzedano z zyskiem 25%, a mąkę z 20% i zarobiono na wszystkim 210zł. Oblicz cenę sprzedaży 1 kg mąki i 1 kg cukru.

m-mąka
c-cukier

200c+150m=900
200c*1,25 +1,2*150*m=900+210

20c+15m=90
250c+180m=1110

4c+3m=18/ *-6 obustronnie
25c+18m=111

-24c-18m=-108
25c+18m=111

c=3
12+3m=18

3m=6
m=2

c=3
m=2

c sprzedażny =c*1,25 = 3,75
m sprzedażny =m*1,2=2,4
5 4 5