Odpowiedzi

  • mrmr
  • Rozwiązujący
2009-10-24T19:27:48+02:00
Odległość drogowa: 1 965 km
Odległość w linii prostej: 1366 km

Aby wykonać pomiar należy wziąć dowolną mapę znaleźć Rzym oraz Madryt odmierzyć odległość linijką potem pomnożyć przez skalę mapy.

np: załóżmy, że skala to 1:1000000 zamienimy ją teraz na skale jednostkową

1cm:1000000 cm : 100
1cm: 10000 m : 1000
1cm : 10 km

podstawiamy odległość zmierzoną linijką np: 10 cm razy odległość wyliczona ze skali i mamy wynik




1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T19:30:02+02:00
Skala 1 : 15 000 000
1 cm odpowiada 15 000 000 cm= 150km

9,5 cm
Odległość między Madrytem a Rzymem na mapie wynosi 9,5cm .

Obliczenie:

150km * 9,5 = 1425 km

Odp.:Rzeczywista odległość między Madrytem a Rzymem to 1425km .
2009-10-24T20:46:19+02:00
Skala :100 000 000 (mapa świata )
odległość między Rzymem a Madrytem ( na mapie) 1,5 cm
Obliczenia :
1 000 000 000 cm
1 cm na mapie oznacza 10 000 km w rzeczywistości

1cm - 10 000 km
1,5cm - x

x=1,5cm*10 000 /1 cm (centymetry ci się skrócą )
x=15 000 km

Rzeczywista odległość między tymi miastami (w tej skali) to 15 000km.