1.
W gospodarstwie w 5 skrzyniach o jednakowej pojemności znajdowało się 255 kg ziemniaków.Ziemniaki z trzech skrzyń rozsypano do 12 worków tak, że w każdym z nich była ich taka sama ilość. Oblicz ile kg ziemniaków znajdowało się w każdym worku. Zapisz obliczenia, wynik podaj z dokładnością do 1kg.

2.
Gospodyni przygotowała dla gości 4 litry soku marchwiowego i przelała go do dzbanka w kształcie walca o promieniu 10cm i wysokości 40 cm. Jaka część dzbanka została wypełniona sokiem? Zapisz obliczenia, do obliczeń przyjmij π≈3.

3.
Basia wraz z mamą przygotowywały kolację wigilijną dla 12 osób. Przygotowały wiele potraw, między innymi zupę grzybową. Będą ja podawały w bulionówkach w kształcie półkuli o promieniu 7cm. Ile litrów zupy muszą przygotować, aby każdy mógł zjeść ¾ bulionówki?
Zapisz obliczenia. Do obliczeń przyjmij π≈3. Wynik podaj z dokładnością do 0,11.

Punkty dam za rozwiązanie TRZECH zadań!

2

Odpowiedzi

2010-03-13T13:48:35+01:00
1.255*3=765

765:12=63,75
odp.w jednym worku jest 63,75 kg ziemniaków.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T13:58:46+01:00
1. 255÷5= 51
51*3=153
153÷12=12,75≈13
odp. w każdym worku znajdowało się około 13kg ziemniaków.
2. v=πr²*h
π=3
r=10cm
h=40cm
v=3*10²*40
v=12000[cm³]
1cm³=0,001dm³
12000cm³=12dm³
1dm³=1l
12dm³=12l
4/12=1/3
odp.Sokiem została wypełniona 1/3 część dzbanka.
3. v=(4/3πr³)÷2
π=3
r=7cm
v=(4/3*3*7³)÷2
v=686[cm³]
1cm³=0,001dm³
686cm³=0,686dm³
1dm³=1l
0,686dm³=0,686l
0,686÷4=0,1715
0,1715*3=0,5145[l]
0,5145l*12=6,174l≈6,17l
odp. Muszą przygotować około 6,17 litra zupy.
2 3 2