Pokój Marcina w skali 1:200 ma kształt prostokąta o wymiarach 2 cm i 2,25 cm. Marcin postanowił kupić do swojego pokoju wykładzinę podłogową. Zdecydował się na wykładzinę o szerokości 5m. Ile metrów bieżących wykładziny powinien kupić, aby przykryć całą podłogę jednym kawałkiem z jak najmniejszą liczbą odpadów?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T13:51:20+01:00
Rzeczywiste wymiary podłogi:
a=2cm×200=400cm=4m
b=2,25cm×200=450cm=4,5m

powinien kupić 4 m bieżące tej wykładziny bo zostanie wtedy tylko kawałek o powierzchni 0,5m×4=2m²
a gdyby kupił 4,5m tej wykładziny, to zostałby kawałek o powierzchhni:
4,5×0,5=2,25m²
1 5 1
2010-03-13T13:51:38+01:00
Obliczamy rzeczywiste wymiary pokoju:
2cm*200=400cm=4m
2,25cm*200=450cm=4,5m

Powinien kupić 4 metry bieżące - przy takim zakupie odpady będą mieć powierzchnię 0,5m*4m=2m². Gdyby kupił 4,5m odpady miałyby powierzchnię 1m*4,5m=4,5m²